2017年4月7日星期五

Lighten up your space_如何一秒点亮你的家


00:00:20-00:00:54
My name is Asukamatsu Hirotaka. I am a potter. My wife and I were classmates of Pottery major at the Tama Art University. My wife specializes in ceramic jewelry; I started from making the cup and other kitchen supplies, and then turned to lampshades now.
我叫飞松弘隆,瓷器作家,我和太太是多摩美术大学陶艺科的同学,我太太专攻陶艺做的饰品,我从杯子等厨房用品开始做起,然后开始做现在这种灯罩.

00:01:00-00:01:32
There are no other potters, who specialize in ceramic lampshades, but me. Lampshades used to be all made of milky white glass, which softens the light. I like it.Later, there comes the emergence of fluorescent lamps. The lampshades are gradually eliminated; I think it is sad. Then I started to have the idea of ceramic lampshades.
几乎没有像我一样以制作瓷器灯罩为主的作家,以前的灯罩是用乳白玻璃做的,这个颜色使灯光更柔软,我很喜欢,后来荧光灯的出现,这种灯罩就渐渐被淘汰了,我觉得这样太可惜了,因此就有了用瓷器制作灯罩的想法。

00:01:33-00:02:38
I normally would make a prototype mold first, then a plaster mold. This technique is similar to the metal casting. Then I would mix the clay mud, and pour it into the plaster mold.Based on the situation, wait around 10-20 minutes; during this time, the water in the mud will be absorbed by the gypsum, then forms a thin layer of membrane on the wall.
我一般会先做一个模具原型,然后用石膏翻模,这种手法其实类似于金属铸造、铸型,我会将调和好的瓷土泥倒入石膏模具中,根据情况等10—20分钟,这个期间,泥浆中的水分会因为被石膏吸收,而在石膏壁上形成一层薄膜。

When the membrane gains certain thickness, pour the left mud out, and let it dry for half of a day.When the cast naturally shrinks, you can take it out from the mold. The shape is what I want. Then burn it at a low temperature, re-glaze until finished.
待薄膜形成一定厚度时,将模具中的剩余泥浆全部倒出,晾晒半天左右后,等铸型自然收缩,就可以从模具中取出,这个形状就是我要的灯具,最后把它低温烧制,再上釉继续烧制直到完成。

00:02:40-00:02:56
I didn't have any reference to ask for, so I had to write down notes and learned from the failures. I make my own manuals. And the whole process has taken more than 5 years.
我做这种灯具几乎没有任何参考资料,只能在反复失败的过程中记下笔记,做成我自己的制作指南,而这个过程,至少有五年以上吧。

00:02:57-00:03:38
I made all shapes of lampshades. You should look at the enclosed lamp from the bottom. Because the lampshade covers the entire light bulb, and makes the light soft.Some people want to use it for dining table lighting. So I made a traditional lampshade with open bottom.
我做的灯罩有各种形状,密闭式的灯罩看点在下方,要仰望欣赏,灯罩盖住了整个灯泡,使光线变得很温柔,也有人想要用于餐桌照明的灯罩,所以我也做了下方开敞式的传统灯罩。

Recently, I use lampshades from three different series to produce a sense of rhythm,You can simply change the atmosphere of space.
我最近在做的是同时运用两三个灯罩的系列,组合使用会产生一种韵律感,可以简单地改变空间氛围。

00:03:40-00:04:04
I don't make lampshades to catch the trend, but ones that can go with modern furniture, as well as antique furniture. I wish after I die for 100, 200 years, people would still use my lampshades.
我制作灯罩不是为了赶流行,它既能搭配现代的家具,又能融合在100年前的老家具中,希望在我死后的100、200年,那个时代的人还能继续使用我的灯罩。


想看到更多国内外优秀中短视频翻译素材,请订阅新浪微博/优酷账号:特兰斯科传媒;
有中短视频需要翻译,请联系QQ516924496 电话/微信18295987484
For video translation,contact 516924496@qq.com +86 18295987484

没有评论:

发表评论