2017年5月3日星期三

Live with you, be who you wanna be_与你相伴,活成自己想要的样子


00:00:13-00:00:29
I am a bread freak. Every time when I pass by the bakery, I couldn't move my steps.But I never eat those, very oily bread, because I don't like sweets.After tasting these bagels, I found it to be particularly suitable to my eating habits, because it is ok to eat it by itself.
我是一个面包控,我就到面包店,我是走不动步的,但是我从来不爱吃那些,很油的面包,因为我不嗜甜。尝到这些贝果后,我就发现,特别适合我自己的那个饮食习惯,因为我觉得这东西,白嘴吃一个完全没问题。

00:00:40-00:01:23
In the past, I couldn't go out without wearing 8 cm high heels and the whole makeup.The daily work is all about computers, excel and conference rooms.I worked for HP for nearly 15 years. Considering the whole life, ah, fifteen years is not short.After fifteen years, your thoughts got to change. Well, I did not reach the retirement age, right? I did not want to be a full-time mother;I hope to chase my own dream. After the resignation, I can put my whole effort on running my own shop.
以前呢,不穿8厘米的高跟鞋不出门,不化全妆不出门,每天呢,就是电脑,excel还有会议室。我在惠普可能服务了十五年,放在整个人生当中啊,十五年其实都已经不算短了,那么十五年,肯定人都要思变嘛,我又没有到退休年龄,对吧,我又不想回家去,做一个全职妈妈, 我又希望有一些自己生活的追求,正好辞职之后,我觉得就专职去做,我自己想做的小店了。

00:01:30-00:01:49
When my son was little, he got sick easily, because he had stomach issues. Since then, I have been particularly concerned about his diet. I think the biggest feature of the bagels is its healthy ingredients; it only needs flour, water, a little bit of baking powder , some honey and Maltose. That’s it.
我儿子从小的时候,就有一段因为脾胃不好,就老闹病,从那之后,我就是特别在意他的饮食,我觉得贝果最大的特点就是健康,它(的制作)只需要面粉、水、 一点发酵粉、有一些蜂蜜 、麦芽糖,仅此而已。

00:01:53-00:02:40
When I decided to make the bagels ,I got this recipe from a real Jewish person. Bagels are food for the Jewish.Normally, bread is relatively soft but the bagels are tough,so it will be chewy.I had baked at home before. Like, I make some bread, I personally know how much sugar, oil and milk I put in there,now I also know the recipe for bagels. So I know clearly which one is healthier than the other.So I think bagels are for children.A very important process of making bagels needs boiling water. So after it is baked, it is crisp outside, and soft inside.
我就是决定做贝果的时候,我拿到的这个方子,就是源自一个真正的犹太人,本身贝果就是犹太人的食物,一般面包比较柔软,但这个贝果比较有韧度,所以吃起来肯定有嚼劲,因为我原来在家也烘焙,比如我做一个面包,我要加多少糖,多少油,多少奶,我也能亲身看到的,那现在做贝果我也是看到的,当然哪个健康,我自己心里是很清楚的,所以我觉得,以贝果的这个做法,就是很适合孩子吃。贝果的重要的一个环节,它经过水煮,它烤了之后就属于,外面酥酥硬硬的,它里面呢,又是软软的。

00:02:43-00:03:17
I didn't think much then. I am an Aries and I didn't have too much to concern, no business plan, ah, how much money to make, ah, or the plan in the future. In fact, I just wanted to make a change to my own life.Look at those freshly baked bagels, one by one, chubby and warm. I feel happy seeing these bagels. I want to pinch them so bad.
就当时是想的非常简单,我觉的就是一个白羊座的人,没有那么多,什么没有商业计划书啊,是不是这事,要赚多少钱啊,或者是说我将来是不是要怎么规划啊,其实当时我就是想给自己,改变一种业余生活,看着那些新鲜烤出来的贝果,一个个胖乎乎的,热乎乎的摆在那,真的,我每天看见我那些小贝果,我就特别开心,你知道吗,我就特别想捏捏它们。

00:03:20-00:04:03
(Baby, you introduce it to everyone and tell them how many flavors our bagels have. What flavor do you like. Sweet or salty. ) What do you want to eat? Add what?Since I opened this bagel shop, my son started promoting for me everywhere, saying my mom’s bagels are very tasty. Even when it is his classmate’s birthday, he would say let my mom bake a bagel cake for you. He loves to work at my shop to get free breakfast. Since I started running the shop, I decided to leave the breakfast time only for him.
(宝贝 你给大家介绍介绍)(你说我们家有好多种味的贝果) (你喜欢什么味的)(甜的 咸的啊 是不是),你们要吃什么,加什么 。自从开了这贝果店,然后我儿子,首先他四处替我做宣传,我妈妈有个贝果店,我妈妈贝果店的面包特别好吃,包括他同学过生日什么,我妈妈给你做一贝果蛋糕吧,他就现在爱去我店里打工,可以得一份免费的早餐,现在经营贝果店之后,早餐我们俩一定在一起,这个时间段是不受打扰的。

00:04:05-00:04:33
This is what I didn't get at the workplace. In the future, when you grow up and I grow old, I will make bagels for you, Ok? I think my bagels will taste better than yours. I used to care about what other people think a lot, but now I can be myself. It is the life I want.
这是我在职场上没有得到的,那等将来你长大了,我老了,我做贝果给你吃,好不好,我觉得你做的更好吃,原来吧,你可能会觉得,特别在乎别人的想法,但是现在我觉得自己是主心骨,我觉得现在的生活,就是我想要的生活。

00:04:34-00:04:36
看我一眼呗, 帅哥。
Check me out, handsome


想看到更多国内外优秀中短视频翻译素材,请订阅新浪微博/优酷账号:特兰斯科传媒;
有中短视频需要翻译,请联系QQ516924496 电话/微信18295987484
For video translation,contact 516924496@qq.com +86 18295987484

没有评论:

发表评论