2017年3月23日星期四

Happiness secret of Suqi_女神舒淇的快乐秘诀


00:00:01-00:00:21
The biggest dream, when I was a kid, was to go raise livestock, and grow vegetables in the mountains, to live an isolated life in a paradise.I am Aries, and love to get close to the nature. But now, there are only luxurious mansions in the mountains. And it can get really crowded up there, so I dispelled the idea.
我从小最大的梦想就是,去山上然后自己种(养)鸡种菜,养鸭养猪,就是想要过一些,反正就是世外桃源,与世隔绝的生活,因为我们白羊座,我觉得我是那种很喜欢那种比较亲近大自然,但现在住在山上都必须是豪宅,然后人很多,所以我就打消了这个念头。

00:00:23-00:00:43
The village of no return – Suqi.Movie clips from The village of no return.People all have secrets. And it is better to forget them all.You tell me your worries and I help you forget them.Wait.
《健忘村》舒淇。《健忘村》电影片段。人总有不可告人的秘密,不如把它忘掉。你告诉我你的烦恼,我帮你忘记它,等一下。

00:00:44-00:01:19
I played a role called Qiurong in The village of no return,I am not the main character in the comedy storyline. I am more of a tragedy role. She struggles a lot and is wronged all the time, so her eyes must be filled with tears. She has to talk funny things in a sad tone. Because when you face the saddest and most painful moments in life, you have to treat it with a delightful spirit.
我在《健忘村》里演的是一个叫秋蓉的角色,基本上我在这电影里头,不算演喜剧的那一个最主要的主轴,比较属于悲剧的角色。她其实常常是很纠结跟很委屈的,所以她的眼睛,眼睛里头一定都是挂着泪的,而她又要带着这个悲伤的情绪去,讲一些有喜感的话,因为其实人生最悲哀的事情,真的真的人很痛苦的时候,其实是,你会苦中作乐的。

00:01:22-00:01:47
I am nothing like her. I don’t struggle much. I am very simple.  Privately, I don't think too much and very happy.When I am free, I would play with my two cats at home. I feel content with my situation, and feel nothing to struggle with. You have to solve the problems and face them.
我自己跟她当然完全不像,我就不是属于一个很纠结的人,我自己是属于比较简单的,私底下,然后比较喜欢不想事情的人,就是挺欢乐的,我回家有空的时候跟两只猫玩一玩啊,我觉得现在这样子都很好,非常满足了,没有什么好纠结的,要去解决,面对。

00:01:51-00:02:47
The new breakthrough of the movie is to make me look ugly and have to put on some weight. The director let me look bit chunky.He felt as a village woman, she must be rounded, so I had to put on some weight.Then I had two fake Crayon Shin-chan-like eyebrows stick to mine, but nobody realized it. It is really amazing.
新的尝试就是把自己弄得比较丑一点,然后为了这个电影我们就必须要增肥,导演希望我比较胖一点,他觉得作为一个村妇,必须要圆润一点这样子,所以就有吃胖一点,然后还有就是其实我有粘了两条像蜡笔小新的眉毛这样,但好像没有人发现,就那两条眉毛在我脸上毫无违和感,也算特别奇妙的一件事情。

Because I have a fashion-styled face, so I tend not to act ancient characters. For example, for Tang Dynasty roles, people have to put on very heavy headwear. The one I wore for Nie Yinniang was relatively light, but I still felt heavy. I don't like complicated accessories, such as headwear and wigs, which make the head look really big.
因为我的样子比较像时装的脸,然后我不喜欢演那种,比如说唐朝的那种头发很重的那种头饰,像聂隐娘已经是把我的头弄得最轻的一个了,我都很重,就我不喜欢太复杂的东西在我身上,譬如说那些头饰啊,还有一些假发,因为你必须要把头弄得很大一颗这样子。

00:02:50-00:03:29
These are two very different movies. "Assassin Nie Yin Niang" is a relatively close to life, close to human nature. So it needed a lot of time to get prepared for.It needs a lot of fighting scenes. You need to merge with mountains, wind, clouds, and woods together.You need a lot of time spending in that world. Only some new roles that I never acted or tried before can motivate me to act in another movie. Just like before I always wanted to act a really bloody violent role, but nobody asked me to take on a role like this.
两个真的是很不一样的电影,《刺客聂隐娘》是属于比较要靠近人生,要靠近人性一点,所以花很多时间去做准备的,包括打啊,包括你要跟山,跟风,跟云,跟树林融为一体,就是你要靠很多时间去混在那个世界里头的,但是如果现在可以让我有动力再去拍一部电影的话,那它必须要有一个可能我曾经从来都没有演过的戏。可能比如说像我之前一直很想要拍血腥暴力的电影,但是好像都没有人找我演这种东西。

00:03:36-00:04:26
Because we shot the movie in a very remote area; and had to look for a village and three big pieces of farmlands; and then built a village. It needed a lot of work. The time when we shot the movie was really windy. When we slept at night, it seemed like Level 9 typhoon, and you heard the wind like “Chuu”, the wind blowing between stone cracks.
因为我们还是在荒山野岭拍嘛。找的一个村子,找一个三大块农地,然后把它搭建一个村子出来,很辛苦的。因为其实我们在拍戏的时候刚好是遇上落山风的时间,我们晚上睡觉的时候那个风声,就像九级的台风吧,你就一直听到,咻,就是那种风声,那个缝隙的。(石头)缝里的那种声音。

My hair was fine in the room. But once I came out, my hair turned like this. And it could never fall down, and always be like this. The wind was very, very big.Then it was rainy season, and there was mud and insects all over the place. Yes, very scary. When you opened up your mouth, some insect could fly in.
我在屋子里头拍的时候头发是好好的,但一出屋外的时候头发就是这样子。而且是不会掉下来的,就永远都是这样子,所以风是特别特别特别大的。然后我们又刚好遇到那种梅雨季节,都是泥,泥巴,然后又有很多虫子,对,很恐怖。就嘴巴一张开的时候,那个虫子都会飞进去。

00:04:26-00:04:52
You can really let people forget. Hush,you still don't want to forget.I actually forget things that should be forgotten, some trifles. Like all of sudden, I wanted to drink some water in the kitchen. But when I got to the kitchen, I forgot what I wanted to do.  Things like that.But in terms of important things, I won’t forget too easily.
你真的可以让人忘记烦恼,嘘,我还不想忘记。我其实忘一些该忘的,就是一些琐事很容易就忘记了,就是突然之间,就是比如说我想去厨房喝杯水,但当我走到厨房,就忘了说,噢,原来我是要来喝水的,就是这种小事,但如果一些大事,就看过的都比较难忘。

00:04:52-00:04:55
Who am I? My husband, Gui Tian.
我是谁啊。我丈夫田贵。


想看到更多国内外优秀中短视频翻译素材,请订阅新浪微博/优酷账号:特兰斯科传媒;
有中短视频需要翻译,请联系QQ516924496 电话/微信18295987484
For video translation,contact 516924496@qq.com +86 18295987484

没有评论:

发表评论